Heinekeni müük ületas tänu Aasia ja Ladina-Ameerika nõudluse kasvule üle kahe korra analüütikute ootusi.
- Heineken üllatas analüütikuid võimsa müügikasvuga. Foto: EPA
Hollandi õllefirma aktsia kerkis vahetult pärast tulemuste avaldamist pea 5% ning nüüdseks on tõus taandunud paarile protsendile. Õllemüük kasvas maailma suuruselt kolmanda pruulija teatel 7% võrra, samal ajal kui analüütikud ootasid 2,4% suurust kasvu.
Müügitulemuses ei kajastu ülevõtmis- ega müügitehingud ning valuutakõikumised. Börsifirma kasum langes mullusega võrreldes 54% võrra, 265 miljonile eurole – suure languse põhjus on mullune 379 miljoni euro suurune võit Mehhiko pakendiettevõtte Empaque'i müügist.
Mirabaudi analüütik Jonathan Fyfe hindas Heinekeni tulemusi väga heaks ning tema hinnangul viitavad esimese kvartali tulemused ettevõtte soodsale turupositsioonile kogu Ameerika regioonis, tõstes esile ka õllletöösturi tugevat äri Aasias.
Üllatus on seda suurem, et viimase kümne aasta jooksul ei ole Heinekeni käive jäänud analüütikute konsensuse raamidest välja üle 1,5 protsendipuntki võrra, kirjutas Bloomberg.
Aasia ja Vaikse ookeani regioonis kasvas Heinekeni müük 23% võrra eeskätt tänu Vietnami ja Hiina uusaastapidustustele. Kasv oli pea viis korda kiirem kui analüütikute 4,5% suurune mediaanootus.
Vaatamata mõningasele nõrkusele arenevatel turgudel, ootab Heineken tänavu mullusest tugevamat müügi ja kasumi kasvu.
Seotud lood
Vastupidi prognoosidele teatas Heineken, et esimese kvartali müügitulu oli oodatust parem, vahendab CNBC.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.